Suomalainen uuden sukupolven tuotesuojahälyttimiä kehittävä kasvuyritys Noccela ryhtyi elokuussa tositoimiin vauhdittaakseen nopeaa kansainvälistä kasvuaan – kumppaniksi valikoitui ketterästä toimintamallistaan tuttu Superson. Noccelan lippulaivatuote on markkinoiden edistynein älykäs hälytinjärjestelmä varkaushävikin estoon. Palvelu perustuu reaaliaikaiseen sisätilapaikannusteknologiaan, joka ennaltaehkäisee varkausyrityksiä tehokkaasti: hälytinjärjestelmän avulla kauppojen ja liiketilojen tuotevarkaudet saadaan lähes nollattua.
 
– Nopeus ja ketteryys toimii start-up maailmassa, ja sprinttimallilla toteutetut hankkeet yleistyvät myös markkinointiviestinnän puolella. Mielestäni Supersonin tapa toimia sopii erinomaisesti kansainvälistyvien start-upien vauhdittamiseen, kertoo Noccelan markkinointijohtaja Johanna Pesonen.
 
Noccela hakee tällä hetkellä voimakasta kasvua kansainvälisiltä markkinoilta, kohdemaina mm. Pohjoismaat ja UK. Suomessa yritys tekee jo yhteistyötä muun muassa Suomen johtavien urheilukaupan ketjujen Intersportin ja XXL:n kanssa.
 
 – Kodin elektroniikka ja turvallisuuden ratkaisut sähköistyvät nopeaa tahtia, mutta vähittäismyynnissä käytettävä tuotevalvontatekniikka on 80-luvulta. Vain 2 % myymälävarkaista jää kiinni. Meidän missionamme on tehdä varkaista työttömiä kehittämällä parempaa tuotevalvontaa havaitsemaan varkausyritykset ennen kuin ne onnistuvat, jatkaa Pesonen.
 
Kaikki lähtee älykkäästä mobiilialustalle tuodusta paikannusteknologiasta ja sen hyödyntämisestä varkaushävikin estoon. Noccelan ratkaisuilla on myös paljon potentiaalia myynninedistämisen puolella. Noccelan avulla voidaan esimerkiksi seurata, kuinka monta kertaa tiettyä mallistoa on sovitettu ja mikä on paras ostoajankohta. Myymäläpuolella tietoa voidaan hyödyntää tuotesijoittelussa ja kampanjoissa, ja näin tehostaa myymälähenkilökunnan työtä.
 
 – Olemme auttaneet Noccelaa kirkastamaan oman näkemyksensä brändistään ja kertomaan siitä hauskalla tavalla ulospäin. On ollut mahtava tehdä työtä Noccelan kanssa, kun päätöksenteko on nopeaa ja täten asiat etenevät vauhdikkaasti. Uusi brändi herää eloon jo loppuvuoden aikana. Ja mikäs sen parempi tavoite kuin maailman valloitus, kiteyttää brändiprojektia vetänyt Supersonin Miikka Mannio.
 
 Vuonna 2014 perustettu, voimakkaasti kasvava suomalainen Noccela työllistää tällä hetkellä kolmekymmentä henkeä. Kasvuun uskotaan myös sijoittajien taholta, sillä elokuussa 2018 yritys sai mukaansa kolme uutta enkelisijoittajaa.