Lotta Westerlund on nimitetty markkinointiviestintätoimisto Supersonin operatiiviseksi johtajaksi. Westerlundin nimityksen myötä Supersonin toimitusjohtaja ja perustajapartneri Samppa Vilkuna tulee keskittymään entistä enemmän yrityksen kasvun ja kansainvälistymisen johtamiseen Westerlundin vastatessa Suomen operatiivisesta toiminnasta. Westerlund on toiminut Supersonilla asiakkuusjohtajana, strategina ja partnerina yli seitsemän vuoden ajan sekä kuulunut yrityksen johtoryhmään vuodesta 2018 lähtien.

Ennen siirtymistään Supersonin palvelukseen Westerlund vastasi muun muassa Nissan Nordic Europen tapahtumamarkkinoinnista. Elokuussa uuteen positioonsa siirtynyt Westerlund kertoo suurimman intohimonsa markkinoinnin saralla olevan asiakas itse.

“Suurimmat kicksit työssäni saan niistä ihmisistä ja yrityksistä, joiden kanssa teen töitä, siitä osaamisesta ja niistä mielettömistä innovaatioista. Ja vastavuoroisesti, pitkäaikaisen yhteistyön johdosta pystyn ymmärtämään hyvin asiakkaideni toimialaa ja auttamaan heitä kehittämään brändiään entistä vetovoimaisemmaksi. Olen myös ollut lähes koko elämäni yrittäjä, minkä johdosta yrityksen liiketoiminnan kehittäminen on lähellä sydäntäni.”

Westerlundin vastuulla on operatiivisen johtamisen lisäksi kehittää edelleen Supersonin spesialistimallia. Vuonna 2012 perustetun Supersonin liiketoimintamallin ideana on hyödyntää luovassa asiakastyössä laajaa asiantuntijaverkostoa, eli spesialisteja. Organisaatiouudistuksen myötä myös Supersonin asiakkuuksista vastaavat Client Partnerit saavat mahdollisuuden keskittyä entistä paremmin niihin toimialoihin ja markkinointiviestinnän osa-alueisiin, joissa heillä on asiantuntijoina eniten kokemusta ja intohimoa.

“Spesialistimallin hyödyntämisen lisäksi meidät erottaa kilpailijoista se, että Client Partnereillamme on itsellään vuosien kokemus asiakasorganisaatioista markkinoinnin johdon tehtävistä. Saammekin paljon kiitosta siitä, että he tuntevat omakohtaisesti asiakkaan maailmaa”, Westerlund kertoo.

Uuden organisaation myötä Supersonin tavoite on kasvattaa liikevaihtoaan ensi vuoden aikana Suomessa yli 20 prosenttia.

“Myös tämän vuoden alussa avattu Singaporen toimistomme on aloittanut toimintansa hyvällä ryminällä. Vuonna 2020 odotamme vahvaa kasvua Kaakkois-Aasiasta ja tavoitteenamme on saavuttaa yli 1 miljoonan euron myynti sieltä”, kertoo Supersonin toimitusjohtaja Samppa Vilkuna.

Lisätiedot:

Lotta Westerlund
lotta.westerlund@superson.fi
+358 40 779 9728